Верхні моделі подарували «солодкі парочці» GT Avalanche не лише оновлені алюмінієві рами із сучасною геометрією, вони поділилися з нею можливістю бути представленою у двох версіях. Яку з них краще вибрати? Найнер, чиї великі колеса кращі через більший крутний момент, м'якість ходу і стабільність або 27.5-дюймовий варіант, ув'язнений на більш агресивну поведінку в поворотах і вміння літати? Ми вважаємо, що вибір розміру коліс більшою мірою залежить від характеру вашого катання, ніж від рельєфу ґрунтових доріг і трейлів, що вас чекають. Ідентична комплектація обох моделей робить вибір ще простішим, кожен із байків оснащений амортизаційною вилкою, трансмісією зі збільшеною кількістю передач, потужними дисковими гальмами та міцними колесами. Разом з вами вони готові приборкати будь-який підйом чи трейл, навіть непослух.
👉Характеристики та комплектація товару можуть змінюватися виробником без попередження.
При покупці 2 і більше позицій зверніть увагу, що товари можуть знаходитись на різних складах, через що таке замовлення може бути розділене на декілька посилок. У випадку такої покупки, просимо попередньо уточнити її комплектування у наших менеджерів.
Велосипед гірський 27,5" GT Avalanche Sport S 2022, сірий з помаранчевим
Основна проблема більшості початківців велосипедистів - невміння правильно розставляти акценти при виборі велосипеда. Новачки в основному звертають увагу на колір велосипеда, кількість передач, виробника, дизайн і інші моменти, які не впливають на комфортність їзди. При цьому вони не беруть до уваги такий важливий параметр, як розмір рами.
Під розміром рами мається на увазі довжина підсідельної труби. Неправильно підібрана довжина - це одна з найбільш поширених причин, чому навіть після нетривалої поїздки людина відчуває болі в руках і спині, вона не може підібрати зручну посадку і комфортно почувати себе на велосипеді.
Розмір рами залежить від декількох параметрів: тип велосипеда, стиль їзди і особисті переваги райдера. Але найчастіше рама підбирається по зросту людини, для якої купується велосипед.
Можна підібрати раму під будь-який зріст, в тому числі під зріст дитини чи підлітка. Важливо розуміти, що немає таких велосипедів, на яких однаково комфортно буде себе почувати людина з ростом 170 і 190 сантиметрів. Тому при підборі велосипеда на розмір рами потрібно звертати увагу мало не в першу чергу.
Більшість велосипедних брендів, намагаючись охопити як можна більшу частину потенційних покупців, випускають моделі з декількома розмірами рам. А є й такі моделі велосипедів, які представлені на ринку з рамами під будь-який зріст.
Найпростіший спосіб підібрати раму велосипеда під свій зріст - це звернутися за консультацією до грамотних фахівців, які працюють в інтернет-магазині «Велосклад». При замовленні велосипеда в магазині Velosklad, покупець може бути впевнений, що консультант допоможе йому з вибором оптимальної моделі велосипеда, яка буде враховувати його вподобання, основні вимоги та антропометрію.
S (150-165 см)
Матеріал рами
Алюмінієві рами
Рама є однією з найважливіших складових будь-якого велосипеда. Саме до цього конструктивного елементу кріпляться основні складові, а на саму раму прикладається велика частина навантажень під час їзди. З цієї причини рами повинні робитися з якісних матеріалів. Найбільш поширеним матеріалом є алюміній.
При виготовленні велосипедної рами не використовується чистий алюміній, так як сам по собі цей матеріал досить м'який. В метал зазвичай додаються різні елементи. В алюмінієві сплави можуть входити: марганець, титан, хром, залізо, цинк. Найбільш поширеними марками сплавів з алюмінію є: 7005 і 6061.
Переваги алюмінієвих рам:
При незначній вазі (більшість моделей важать менше 1,5 кг) рами витримують велику вагу і значні навантаження;
Не піддаються корозії, тому тривалий час зберігають свій привабливий вигляд;
Швидкий розгін велосипеда на будь-якому покритті;
Невисока вартість;
Серед головних недоліків слід виділити:
Не всі алюмінієві рами поглинають вібрацію від дороги, через що звичайна поїздка може перетворитися на муку;
З часом метал накопичує «втому», тому від непередбаченої поломки рами з алюмінієвих сплавів ніхто не може бути на 100% застрахований;
Термін служби складає всього близько 10 років;
У разі поломки полагодити таку раму майже неможливо.
В цілому, велосипедні рами з алюмінію є непоганим варіантом, особливо якщо мова йде про бюджетні велосипеди або з середнього цінового сегмента.
Сталеві рами
Найперші велосипедні рами стали виготовлятися зі сталі. І до цього дня цей матеріал активно використовується, і щороку випускається величезна кількість популярних моделей велосипедів зі сталевими рамами.
Варто враховувати, що при виготовленні рам використовуються три типи стали:
Звичайна сталь - міцний і важкий матеріал, який схильний до корозії, через що конструкція швидко втрачає свою привабливість.
Hi-Ten - це вуглецева сталь, яка володіє практично тими ж властивостями, але при цьому стійка до корозії.
Cro-Mo - це надсучасна хромомолібденовая сталь, що відрізняється від інших різновидів високим ступенем надійності і легкістю.
Рами зі звичайної стали використовуються в недорогих велосипедах. Їх все рідше можна побачити, але моделі з таким типом рам все ще випускаються. До переваг рам зі звичайної стали можна віднести:
Довговічність і високі показники міцності;
Здатні витримувати значні механічні навантаження і удари;
Ремонтопридатність - для ремонту зламаної сталевої рами знадобиться лише зварювальний апарат та один хороший зварювальник;
Гасіння вібрацій при їзді по «вбитих» дорогах;
Даний матеріал, на відміну від алюмінію, не накопичує «втому», тому рама не ламається одномоментно, а значить, райдер може вчасно помітити тріщину і вжити заходів по ремонту;
Низька вартість конструкції.
Недоліки велосипедних рам зі сталі:
Велика вага, внаслідок чого велосипед має повільний розгін, а левова частка зусиль велосипедиста, яку він прикладає на педалі, йде не в корисну енергію, а буквально розчиняється в повітрі;
Рама часто піддається корозії і іржавіє, через що її постійно доводиться фарбувати;
Через чутливість до вологи за велосипедом потрібно ретельно доглядати (ховати від опадів, постійно змащувати, фарбувати і так далі).
Велосипедні рами Hi-Ten
Першим матеріалом, з якого почали виготовлятися велосипедні рами, стала звичайна сталь. Але у цього металу є один головний недолік - схильність до корозії. Щоб позбутися від цього мінуса, рами стали виготовляти з вуглецевої сталі, яка отримала назву Hi-Ten.
Рами Hi-Ten досить гнучкі, тому вони добре згладжують будь-які нерівності. За рахунок здатності згладжувати нерівності на дорозі, вони часто використовуються як на звичайних, так і на трюкових велосипедах.
Перевагами сталевих рам Hi-Ten є:
Високі показники міцності і надійність;
Здатність «гасити» удари і нерівності, завдяки чому райдер може комфортно їхати по будь-якій дорозі;
Витримує навантаження до 150 кілограм;
Універсальність - може використовуватися на різних типах велосипедів;
Стійкість до корозії, за рахунок чого рама тривалий час зберігає свій привабливий зовнішній вигляд.
Основний недолік велосипедних рам Hi-Ten - це їх велика вага. Через велику вагу велосипед повільніше розганяється, і в цілому відрізняється не найкращою маневреністю. З цієї причини на професійних гірських або шосейних велосипедах така рама використовується досить рідко.
Магнієві рами
Велосипедні рами з магнію зустрічаються вкрай рідко, і пов'язано це не тільки з високою вартістю даного матеріалу, а й з деякими його особливостями. Проте, знайти велосипеди з рамами з даного матеріалу цілком реально. Сьогодні монополістом з виготовлення магнієвих рам є відома тайванська компанія Merida.
При виготовленні таких рам використовується близько 90% магнію, а решта - це різні добавки.
Переваги рам з магнію:
Рами з даного матеріалу важать найменше. Магній важить значно менше алюмінію і карбону, і він в чотири рази легше стали.
Прекрасно гасять вібраційні навантаження, завдяки чому райдер може комфортно себе почувати на будь-якій дорозі.
Позитивно впливають на ходові якості велосипеда.
Привабливий і оригінальний дизайн.
До основних недоліків відносяться:
Погані ходові характеристики при подоланні різких підйомів і при різких прискореннях. Істотна частка зусиль райдера йде просто в повітря.
Часто ламаються навіть при слабких точкових ударах. Такі рами украй сприйнятливі до точкових ударів, через що на них можуть утворюватися проломи.
Погано переносять великі навантаження. З цієї причини такі велосипеди не підходять для туристів, які звикли їздити з повним багажником речей і набитими рюкзаками.
Схильність корозії. Магнієві рами навіть при невеликому попаданні вологи починають іржавіти. А якщо залишити раму після поїздки в багнюці, то це загрожує її швидким зносом.
Короткий термін служби. В середньому рама з магнію прослужить близько 3-4 років, навіть якщо при цьому акуратно кататися і не падати.
Велосипедні рами Cro-Mo
Cro-Mo - це один з різновидів сталевих рам. Даний матеріал ще часто називають хромомолібденовою або легованою сталлю. За своїми властивостями матеріал дуже схожий зі звичайною сталлю, проте він позбавлений її головних недоліків: схильність до корозії і велика вага. Виробники використовують Cro-Mo для створення по-справжньому унікальних велосипедних рам, які не мають мінусів і можуть використовуватися на велосипедах будь-яких типів: гірських, шосейних, BMX і інших. Крім того, такі рами ще й міцніші, ніж звичайні сталеві.
Основними перевагами велосипедних рам Cro-Mo є:
Високі показники міцності, надійність і здатність витримувати значні навантаження;
Мають невелику вагу, тому позитивно впливають на розгін велосипеда і дозволяють за короткий проміжок часу набирати високу швидкість;
Можуть використовуватися на будь-яких типах велосипедів;
Забезпечують ефективний підйом в гору за рахунок зниженої ваги велосипеда;
Стійкість до корозії;
За нормальних умов експлуатації термін служби таких рам практично безмежний.
Головний і, мабуть, єдиний мінус рам Cro-Mo - це їх висока вартість. Ціна однієї рами з даного матеріалу перевищує 400 $. З цієї причини такі рами рідко використовуються на непрофесійних велосипедах.
Карбонові рами
Будь-який досвідчений райдер знає, що самі топові велосипеди робляться з карбону. Це сучасний матеріал, який використовується при виготовленні рами і відрізняється чудовими експлуатаційними характеристиками. Карбон це матеріал, який представляє собою нитки з вуглецевого волокна, з'єднані за допомогою полімерного матеріалу. З цієї причини карбонові рами часто ще називають вуглепластиковим.
Переважна більшість сучасних дорогих гоночних велосипедів з дисциплін маунтинбайку виготовляються з карбону. Причому з даного матеріалу робляться не тільки рами, але і інші компоненти. Для звичайних райдерів велосипеди з карбоновими рамами так само доступні, але ціна на них може трохи кусатися.
Основними перевагами «карбону» є:
Невелика вага. Рами з карбону важать найменше, і саме ця перевага є однією із ключових. У багатьох гоночних дисциплінах значення має кожен грам, тому знижена вага рами і інших елементів вкрай важлива.
Прекрасні амортизаційні властивості. Карбон «гасить» удари краще, ніж інші матеріали. Тому він найчастіше використовується на велосипедах для MTB, адже райдерам доводиться їздити по різних дорогах. А хороша амортизація не тільки важлива для комфорту і зручності пересування, але і для швидкості.
Не накопичує «втому». На відміну від алюмінієвих рам, карбонові не ламаються одномоментно. Завдяки цьому райдер може вчасно виявити пошкодження і відремонтувати свій велосипед.
Ремонтопридатність. Карбонові рами унікальні тим, що їх можна відновити після будь-яких пошкоджень. Навіть якщо рама розламалася на кілька частин, її все одно можна склеїти. І при всьому цьому заново склеєна рама залишиться такою ж жорсткою і міцною. Все це робить рами з даного матеріалу практично «невбиваними».
Недоліки у карбонових рам теж є, хоча їх і не так багато:
Нездатність витримувати точкові удари. Якщо вдарити алюмінієву або сталеву раму, то з ними нічого не станеться. А на карбоні з великою часткою ймовірності утворюється пролом. Хоча варто відзначити, що точкові удари по рамі трапляються вкрай рідко як в любительському, так і в професійному велоспорті. А навіть якщо рама і проламається, то, як вже було сказано вище, її без проблем можна відновити.
Висока вартість. Ціна карбонових велосипедів вище, ціни байків з алюмінієвими рамами. Тим не менш, безліч досвідчених райдерів віддають перевагу саме карбону.
Алюміній
Діаметр коліс
Як вибрати діаметр коліс велосипеда?
Навіть новачки знають, що колеса на велосипедах бувають різного діаметру. Розмір коліс визначає загальний кліренс (висоту велосипеда). Даний параметр впливає на характеристики велосипеда: маневреність, накат, середня швидкість, подолання перешкод, комфортність управління байком, зовнішній вигляд та інші.
Чимало райдерів не до кінця розуміють, які колеса вибрати саме їм. Адже десь можна прочитати, що колеса діаметром 26 дюймів є найбільш популярними, інші ж кажуть, що зараз в моді 27,5 і навіть 29 дюймів. Так на чиєму ж боці правда?
Поширені діаметри коліс
Насправді вибір коліс багато в чому залежить від типу велосипеда, манери їзди, досвіду і безлічі інших чинників. Розберемо, який діаметр колеса вважається оптимальним, з урахуванням типу велосипеда:
20 дюймів - моделі для дітей, які тільки вчаться їздити на двоколісному транспорті;
24 дюйма - в основному встановлюють на підліткових велосипедах, так як оптимально підходять по зросту підліткам;
26 дюймів - вважається найбільш поширеним і популярним діаметром, так як переважно такі колеса використовуються на прогулянкових і гірських моделях;
27,5 дюймів - почали набирати популярність відносно недавно, в основному ставляться на гірських байках;
28 дюймів - часто використовуються на міських та гібридних велосипедах;
29 дюймів - використовуються як в гонках кросс-кантрі, так і в даунхілі;
36 дюймів - стали випускатися тільки недавно, з їх допомогою можна долати бруд, камені та інші перешкоди, при цьому забезпечується чудове зчеплення з дорогою.
Переваги та недоліки коліс різного діаметра
Все залежить від того, для яких цілей використовується велосипед. Колеса меншого діаметра більш жорсткі, забезпечують швидкий розгін, дозволяють краще маневрувати в складних умовах. У коліс більшого діаметра кращий накат, вони краще тримають швидкість, дозволяють легше долати перешкоди, і вони забезпечують краще зчеплення.
Якщо брати загальні характеристики, то більшості велосипедів оптимально підійдуть колеса діаметром 26 і 27,5 дюймів. Це ті стандарти коліс, з якими можна однаково комфортно кататися по місту, лісовими стежками і автомобільних трасах.
27,5"
Амортизація
Хардтейл
Тип гальм
Типи гальм на велосипеді: їх переваги та недоліки
Гальма - це одна з найбільш важливих деталей більшості моделей велосипедів, адже саме гальма відповідають за безпеку їзди. Важливими параметрами є надійність гальм, швидкість спрацьовування, робочий ресурс, робота в різних умовах.
Сьогодні виробники випускають велосипеди з різними типами гальм. Найбільш популярними з них є:
Барабанні (ножні);
Ободні;
Дискові.
Розберемо особливості, переваги і недоліки кожного з цих видів.
Барабанні
Багато людей старшого віку добре знайомі з таким типом гальм з радянських велосипедів. Гальма даної конструкції вже багато років використовуються в міських і дорожніх велосипедах з однією передачею. А принцип їх роботи досить простий: при натисканні педалей у зворотний бік колеса перестають крутитися.
Перевагами барабанних (ножних) гальм є:
Не потребують обслуговування;
Ефективні при будь-якій погоді і в будь-яких умовах експлуатації;
Надійні і довговічні.
Недоліки:
Велика вага;
Якщо ланцюг злітає з зірочки, гальма перестають спрацьовувати;
Використовувати можна лише на одношвидкісних моделях;
Далеко не всім і не завжди зручно натискати на педаль для гальмування, а якщо педалі розташовані вертикально, то швидке натискання на гальмо буде проблематичним.
Ободні
Принцип роботи таких гальм досить простий: колодки притискаються до обода, за рахунок чого відбувається гальмування. Існує кілька різновидів ободних гальм, але найпоширенішими і популярними є V-brake.
Переваги V-brake:
Проста конструкція;
При необхідності легко замінюються;
Надійність і тривалий термін служби;
Хороша сила гальмування;
Низька вартість.
Недоліки:
Низька швидкість спрацьовування в порівнянні з багатьма конкурентами;
Погане спрацьовування в мокру погоду або при переїзді через калюжу, в такому випадку рекомендується підсушити гальма шляхом численних короткочасних натискань на ручку гальма;
Може з'явитися неприємний писк при гальмуванні.
Дискові
Даний тип гальм набирає популярність. Гальма складаються з диска, який прикріплюється до втулки колеса, супорта, що кріпиться до вилки або рами і троса (механічна система) або гідравлічної трубки (гідравлічна система). Вважається, що такі гальма є оптимальним варіантом для гірських велосипедів.
Переваги дискових гальм:
Висока швидкість спрацьовування;
Не потрібно до кінця натискати ручку, щоб гальма спрацювали;
Чудова робота в будь-яких погодних і дорожніх умовах;
Висока зносостійкість гальмівних колодок;
Тривале гальмування не шкодить ободу і покришці.
Недоліки:
Значні навантаження на спиці і втулку;
Складність заміни колодок;
При попаданні на гальма масла вони практично перестають працювати;