Кожен транспортний засіб складається з вузлів і деталей, які схильні до природного зносу в процесі експлуатації. І велосипед не є винятком. Чим складніша конструкція, тим більше уваги слід приділяти догляду за "двоколісною машиною". Правильне і своєчасне обслуговування велосипеда дозволить продовжити термін служби і скоротити витрати на ремонт. А найголовніше те, що так підвищується надійність техніки та, відповідно, безпека власника.

Періодичність проведення технічного обслуговування велосипеда залежить від складності конструкції і умов експлуатації. Якщо, за прикладом автомобілів, відштовхуватися від пробігу, то він коливається в межах від 500 - 1000 км до 1500 - 2000 км. В середньому, наприклад, обслуговування гірського велосипеда, що включає в себе перебір усіх вузлів, рекомендується проводити після закінчення кожного сезону.

Значно скоротити витрати на ремонт велосипеда, крім щорічної профілактики, допоможе регулярний огляд основних механізмів. Нескладну перевірку технічного стану найважливіших елементів можна проводити самостійно і це не забере у Вас багато часу. Якщо велосипед експлуатується постійно, то вранці перед виїздом, або ввечері, після закінчення поїздок, бажано перевірити наступні вузли:

• Рульову колонку - зафіксуйте переднє колесо гальмом, після чого похитуйте велосипед вперед-назад, тримаючи долоню на стику чашки і кришки рульової колонки. У цьому місці люфт не повинен відчуватися.

 

Проверка рулевой колонки

 

• Кареточний вузол - візьміться руками за шатуни і спробуйте покачати механізм. Люфт не повинен відчуватися ні в одному із з'єднань.

 

Проверка кареточного узла

 

• Втулки коліс - розташувавши велосипед у вертикальному положенні, спробуйте покачати колеса, взявшись за покришку. Люфт не повинен відчуватися.

 

Проверка втулок

 

• Гальмівна система - по черзі підніміть колеса і перевірте, чи не зачіпають колодки обід або гальмівний диск (в залежності від типу гальм). Також варто звернути увагу на люфт в гальмівних важелях - він може бути присутнім, але не повинен бути сильно великим. Перевірте рівень зносу колодок: для ободних систем - повинні проглядатись поперечні доли, товщина накладок для дискових гальм - не менше 1 мм.

 

Проверка тормозной системы

 

• Ланцюг - при перевірці він повинен перебувати на великій ведучій зірочці. Спробуйте відтягнути ланцюг вперед наскільки можливо. Ланки не повинні сходити з зубів більше, ніж наполовину.

 

Проверка цепи

 

Якщо при огляді Ви виявите відхилення від норми (люфти, підвищений знос і т.п.) необхідно усунути проблему самостійно або звернутися в веломайстерню.

• Перевірка тиску в шинах - зниження тиску призводить до прискореного зносу шин, підвищеного опору коченню, а також збільшується ризик пошкодження обода при їзді по нерівних поверхнях.

 

Проверка давления в шинах

 

• Контроль геометрії обода - якщо при обертанні колеса помітні коливання бічної поверхні обода (НЕ шини), що перевищують 0,5 - 2,5 мм, необхідно звернутися в майстерню, де виконають підтяжку спиць для усунення дефекту. Биття обода також призводить до порушень в роботі гальм і прискореного зносу втулки колеса.

 

Проверка геометрии обода

 

• Перевірка різьбових з'єднань - очищайте їх від потрапляючого бруду, перевіряйте чи не ослабли гайки.

 

Проверка резьбовых соединений

 

• Амортизатори - очищайте пильовики від потрапляючого на них бруду і зайвого мастила. У масляних амортизаторах потрібно робити заміну робочої рідини в середньому раз на два роки. При інтенсивній експлуатації - раз на рік.

 

Перевірка справності вузлів велосипеда

 

• Ланцюг - періодично очищайте і змащуйте ланки в процесі експлуатації. Своєчасно замінюйте ланцюг - його ресурс (в залежності від типу велосипеда і його рівня) знаходиться в межах від 3000 до 5000 км. Поїздки з розтягнутим ланцюгом можуть привести до прискореного зносу зірочок (особливо ведучого блоку), що, в свою чергу, обернеться дорогим ремонтом.

 

Перевірка справності вузлів велосипеда

 

• Консервація - по завершенню сезону очистіть всі поверхні вузлів і деталей велосипеда від забруднень, змастіть ланцюг і понизьте тиск в шинах до 1 - 1,5 атмосфери. Раму можна покрити засобом для захисту лакофарбових поверхонь. Зберігати велосипед краще в підвішеному стані.

 

Перевірка справності вузлів велосипедаПеревірка справності вузлів велосипеда