Регулярні поїздки на велосипеді дарують масу позитивних емоцій, дозволяють тримати м'язи в тонусі, благотворно впливають на роботу всіх систем організму. Пересування на велосипеді - це швидкість і зручність, адже не потрібно стояти в пробці, та й маршрут можна підібрати більш короткий, ніж для авто. І що не менш важливо, велопоїздки обійдуться набагато дешевше громадського транспорту і, тим більше, особистого автомобіля.

Всі вищевказані плюси найкраще проявляються, якщо "двоколісний кінь" на 100% забезпечує комфорт і безпеку Вашого пересуванню, тобто добре відрегульований за всіма показниками. Звернутися за допомогою з налаштування можна до фахівця, але це не безкоштовно, та й сам майстер може бути зайнятий або бути відсутнім. Простіший і досить ефективний варіант - налаштувати велосипед самостійно. Багато часу це не займе, ніяких складнощів не створить, та й буде отримано безцінний досвід.

Регулювання включає в себе налаштування положень сідла, керма і ручної гальмівної системи.

 

Установка керма

Велосипедні керма, в залежності від типу велосипеда, мають певну геометрію, яка забезпечує оптимальне положення кистей рук і тіла для зручності управління, саме тому важлива правильність його установки.

1. Рулі для гірських велосипедів - краї повинні дивитися вгору і злегка на вас в сідлі. Не варто завалювати кермо занадто на себе або від себе, це може привести до скупчення втоми в кистях рук.

На більш дорогих моделях на кермі є мітки в районі виносу, але легко впоратися і без них.

У разі якщо кермо не «палиця», а має явно вигнуту форму (з великим підйомом), можна постаратися виставити лінію вигину керма приблизно паралельно до лінії вилки, дивлячись на велосипед збоку.

 

Налаштування велосипеда під себе

 

2. Кермо «Баран» - верхня площина керма повинна бути розміщена максимально паралельно землі.

 

Налаштування велосипеда під себе

 

Манетки і гальмівні ручки

1. Виставляем під пальці

Потрібно, щоб при зручному положенні долоні на гріпсах, злегка зігнутий вказівний палець лежав на вигині гальмівної рукоятки. Адже повністю витягнуті пальці - слабкі. Для переміщення гальмівної ручки по керму, послаблюємо болт під шестигранник. Щоб підсунути рукоятку гальмівної ручки ближче до пальця, закручуємо маленький гвинтик під шестигранник/викрутку поруч з віссю обертання цієї самої рукоятки. Якщо манетки йдуть окремим блоком, то й їх виставляємо по зручності. Зазвичай це робиться так, щоб важелі не впирались в руку і не потрібно було за ними тягнутися, прибираючи долоню з гріпси. Ви повинні діставати як до гальма, так і до важелів манеток без зайвих рухів.

 

Налаштування велосипеда під себе

 

2. Попрацюємо над кутом нахилу

У положенні пальця на гальмівній рукоятці, він повинен знаходитися на одній лінії з рукою. Таким чином, завдяки правильно виставленій гальмівній рукоятці, Ви з легкістю зможете загальмувати або перемкнути швидкість не викручуючи руку на себе або від себе, не роблячи при цьому зайвих рухів. Не ставте нижче цієї лінії і не задирайте вище. Якщо Ви часто катаєтеся з посадкою, коли тіло зміщується ближче до заднього колеса, гальмівну рукоятку можна підняти злегка вище для зручності гальмування саме в таких ситуаціях.

3. Регулюємо вільний хід рукоятки гальмівної ручки

З практики велогонщиків, оптимальним вважається вільний хід до повного блокування коліс - приблизно половина повної траекторіі рукоятки. Вільний хід потрібен обов'язково, він дозволяє тримати палець на гальмі практично весь час і регулювати зусилля гальмування (особливо актуально для переднього гальма). Якщо рукоятка провалюється аж до гріпси, потрібно підтягнути/прокачати гальма, але не перестарайтеся.

 

Налаштування велосипеда під себе

 

Виніс руля

Одними з основних характеристик виносу, є його довжина і кут нахилу. Даними особливостями тієї чи іншої моделі можна досягнути більш зручної посадки. Також, якщо рама придбаного велосипеда виявилася коротшою або ж довшою за бажану, відстань можна підкоригувати виносом. Якщо велосипед виявився Вам малим - купуємо довший винос, якщо ж навпаки - встановлюємо коротший. Для досягнення більш спортивної, лежачої посадки, можна перевернути винос, щоб він дивився вниз, або ж підібрати і купити іншу модель, яка змінить Вашу посадку на необхідну. У продажі доступні моделі з можливістю регулювання кута нахилу, але така універсальність знижує їх міцність. Зверніть увагу на затискання керма в виносі - намагайтеся, щоб відстані, показані на зображенні, були приблизно однакові. Для цього потрібно затягувати болти навхрест.

 

Налаштування велосипеда під себе

 

Сідло

Висота - підберіть висоту розташування сидіння так, щоб сидячи на сідлі, Ваша нога була злегка зігнута в коліні при положенні педалі в самому низу. Зверніть увагу, що на кожному підсідельному штирі є мітка, що позначає граничне положення, вище якого фіксувати сідло не можна. Якщо Вам не вистачає висоти штиря, слід його замінити, але швидше за все велосипед Вам малий...

Для більш активного і агресивного катання, висота змінюється в меншу сторону відповідно до стилю катання і Ваших вподобань.

Кут нахилу - площина сідла повинна бути максимально паралельна землі.

 

Налаштування велосипеда під себе

 

Зміщення сідла вперед-назад - на рамі, поруч з кріпленням підсідельного штира, є мітки, за які не варто посувати сідло, інакше погнуться рамки. Таким зміщенням, як і зміною довжини виносу, можна підкоригувати ростовку рами, підсуваючи сідло ближче або далі від керма.

.